lördag, juli 14, 2012

Om Vanstyret serien



Svar på
Öppet brev till
Sven Lindblom, ÖA ordet fritt den 14.7.

Tack för dina synpunkter Sven
Om du velat föra ett samtal med mig hade du gärna fått knacka på, vi bor ju nära varandra, så varför relatera till Bildningsförbundet eller Vuxenskolan. För övrigt är jag en stor vän av folkbildningen, den har sin givna plats i den demokratiska utvecklingen i vårt land.

Var tid har sina prioriteringar, du valde att efter din pensionering lägga mycket tid på en Faktaskrift om SEKAB, på uppdrag av kommunledningen. Jag förstår att du är en vän av etanolsatsningarna, för egen del tror jag så mycket mer på biogasen på vägen bort från gaser i trafiken.

I ditt brev hänvisar du till mina politiska uppdrag. Under den period besluten om de stora stöden till icke lagstadgade verksamheter i kommunen gjordes, var jag aktiv i oppositionen mot dessa, både i debatt och i fullmäktige genom de reservationer som då gjordes via mitt dåvarande parti.

När det gäller mina bloggar i Vanstyret-serien, vilka läsarna kan finna genom att googla på Liberala Vindar, så tänker jag inte fördjupa mig ytterligare i tolkningen av dem. Det valet bär läsaren ansvar för, men jag känner mig trygg i det stöd som kommit mig till del.

Med sommarhälsningar
Jarl Strömbäck
Gruppledare SPI

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Jarl!

Vill ge dig en eloge för dina kunniga, intelligenta och välskrivna inlägg. Du utgör ljuset i mörkret i den politiska oppositionen i Öviks kommun. Vad gäller Sven Lindbloms patetiska insändare kunde du gott ha gett honom ett betydligt skarpare svar. Han var under sin långa tid som kommunreporter på ÖA en renodlad propagandist för sossestyret, ständigt beredd att leverera idolporträtt på först Vidar och sedan Elvy (hur det var på Anund Hedbergs tid minns jag inte). Det är en stor skandal att ÖA tillät honom att agera på det viset. Talet om att granska makten var under hans tid som kommunreporter ett rent hån.

Med vänliga hälsningar

Jacob S