söndag, oktober 31, 2010

Ny dag

Det är en ny dag när jag i gryningstimmen drar på mig joggingkläderna. Under natten har vi ändrat till vintertid. På andra sidan gatan lastar grannen sin bil med jaktgrejorna. Vi byter några ord om älgjakt och björnjakt medan jag stretchar lite. Så joggar jag iväg, vaksam på de isfläckar som lätt annars kan resultera i en riktig ”rova” för att använda ett gammalt uttryck.
Månen lyser halv och fin, och vattnet över viken är stilla. Inte ett ljud hörs ännu, inga fåglar de har ju flyttat, och i husen har ljusen ännu inte tänts. Morgnar kan vara fantastiskt rogivande.

Kommer att tänka på förändringprocesser och vad de medför i stort och smått. Från landsting till den lilla föreningen. Intressekonflikter och onödiga känslosvall. Men också på en liten blogg som Liberala Vindar. Under åren den funnits, snart 5 år har jag försökt att illustrera skrivandet med bilder. Helt plötsligt togs den möjligheten bort, utan varsel och utan förklaring. Det är trist att inte kunna lätta upp en skrivning med en bild. ”En bild säger mer än tusen ord” heter det ju. Ibland är det nog så också.

Så till mina trogna läsare vill jag bara säga, det är inte slöhet från min sida att ni inte får några bilder nu, det är administratören av bloggen, som ändrat dess förutsättningar. Men hav tröst, Liberala Vindar kommer att bestå med sina budskap, och det är väl ändå värt någon minut då och då.

2010.10.31
Jarl Strömbäck

Inga kommentarer: