lördag, december 19, 2009

En julhälsning

Nedanstående kom som en julhälsning häromdagen, den kan få gå fram till Er mina läsare obeskuren också från undertecknad. Hej mina nära och kära. Nu är det bråda tider då julen närmar sig med stormsteg. Det är mycket som ska hinnas med - julklappsinköp, julfester, pyssel hemma och mycket annat. Trots det vill jag låna 5 minuter av er tid. Som ni alla vet var vi nära att mista vår lilla Isa i somras. Hon fick en fruktansvärt svår start i livet men hon kämpade hårt så liten hon var. Att hon finns hos oss och får fira sin allra första jul är en lycka och gåva som inte går att klä i ord. Att Isa faktiskt överlevde har vi oerhört kompetent och duktig vårdpersonal att tacka för. Den vackra försommarnatten var rätt person på rätt plats. Rätt beslut fattades och de rätta åtgärderna vidtogs. Isa skickades omedelbart till Umeå universitetssjukhus där hon låg drygt 3 dygn på en kylmadrass. Det gav hjärnan och resten av kroppen en chans att få vila och återhämta sig. Denna nya och framgångsrika metod (startades upp 2007) hade inte tillämpats i Sverige idag om inte forskning kring spädbarn som drabbas av asfyxi hade funnits. Min uppmaning och önskan till er alla är att besöka följande länk www.lillabarnet.se Det är en förening vars syfte är att samla in pengar åt forskning kring nyfödda, såväl prematura som andra bebisar som på något sätt har fått en svår start i livet. Man kan bli medlem eller skicka en julpeng och ta del av hur forskningen fortskrider. Jag hoppas att ni tar er tid att besöka Lilla barnet och kanske också uppmanar andra att stötta denna förening som är så oändligt viktig. Jag och Hans har två underbara döttrar och det är med stor tacksamhet och lycka ser jag framemot att träffa tomten och fira jul med de små tjejerna. Jag önskar er alla en god jul med trevligt umgänge och mycket kärlek. Kram Karin 2009.12.19 Jarl Strömbäck -------------------------------------------------------------------------------- Låna pengar utan säkerhet. Sök och jämför lån hos Kelkoo.

Inga kommentarer: